К основному контенту

План уроку







Proiect didactit
la citire
în clasa a 3-a








Basaraba L. T.




Tema: Cum l-a păcășit Broscuța pe Leu

Scopul:
·       de ai învăța pe copii să însușască orele citite să poată analiza și povesti;
·       de a dezvolta vocabularul, memoria;
·       de a educa dragostea de animale.
Desfășurarea lecției

I.                Moment organizatoric
II.             Verificarea cunoltințelor
-        Povestirea tecstului Trei purceluși’’;
-        Punera după rând a desenelor;
-        Povestirea pe fragmente;
III.          Predarea temei noi.
-        Cuvântul învățătorului
-        Lămurirea cuvintelor neînțelese:
Grotă – peșteră;
A funcționat - și-a atins scopul;
Reflectat – oglindit.
-        Citirea textului Cum a păcălit Broscușa pe Leu
-        Citirea textului de către copii
-        Citirea după începutul dat
-        Citirea răspuns la întrebări
-        Răspuns la întrebări
·       Cum se purta Leul cu animalele din pădure?
·       Ce a hotărât să facă Broscuța?
·       Cum a procedat Leul păcălit?

-        Analiza textului
o   Care sunt personajele?
o   Care este peronajul pozitiv (motivare)?
o   Care este personajul negativ (motivare)?
o   Găsirea propozi’iilor interogative exclamative
o   Găsirea adresării

-        Teste
Varianta 1
1.    Leul dormea peste:
a.     O pădure
b.    Peste un lac
c.     Peste un oraș.
2.    Broscuța s-a dus la Leu și i-a zis:
a.a venit un urs;
b. a uitat mâncarea;
c. un alt leu i-a luat mâncarea.
3. Broscuța ne văzând pe alt leu a zis:
a. el se ascunde la fundul bălții;
b. el s-a dus de aici;
c. s-a ascuns după copaci.


Varianta 2
1.    Într-o dimineață Broscuța s-a trezit:
a.     Devreme,
b.    Târziu,
c.     Seară.
2.    Leul a mers cu broscuța:
a.     La oraș;
b.    La pădure;
c.     La baltă.
3.    Leul s-a simțit prost și:
a.     A plecat spreoraș
b.    A rupto la fugă;
c.     A vobit cu broscuța.

Ispravă                                      A poruncit
Zâmbet                                      Vesel
A plecat                                    Faptă
A ordona                                  S-a dus


-        Lucrul în grup
De așezat după idei principale textul

Broscuța s-a prefăcut că se uită în toate părțile.
A fost odată un leu.
Când am plecat dimineața la baltă am văzut un alt leu.
Într-o dimineață broscuța s-a trezit foarte târziu.
A sărit la fața care-l privea. Pliosc! Și a nimerit exact la mijlocul bălții.
Broscuța s-a dus la grota leului.
Broscuța era tare mulțumită de isprava sa.

-        Lucrul în perechi

De unit sinonimele.

Ispravă  - faptă
Zimbet – râset
A plecat  - s-a dus
A ordonat – a poruncit

-        Descrierea Leului
De schimbat
S-a simțit prost
A luat-o la fugă

IV.          Generalizare
V.             Notarea
VI.          Temă pentru acasă
De citit și povestit pag. 48-49

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

ІНТЕГРАЦІЯ ТА ІНТЕГРОВАНЕ НАВЧАННЯ

  У Великому тлумачному словнику сучасної української мови подано універсальне тлумачення поняття інтеграція – «доцільне об’єднання та координація дій різних частин цілісної системи". За системного підходу   інтеграція визначається як процес взаємодії двох або більше систем з метою створення нової, яка набуває нових властивостей завдяки зміні властивостей та зв’язків її елементів . Американський педагог Дж.Гіббоне висловлював думку, що інтегрувати – це поєднувати частини систем таким чином, щоб результат об’єднання в сумі перевершував їх значення до взаємодії. Деякі вчені, зокрема Антонов Н.С., розглядають поняття «інтеграція» у загальнонауковому аспекті, визначаючи його природне протиставлення поняттю «диференціація» та наголошуючи на високому рівні системності: «це процес взаємопроникнення, ущільнення, уніфікаціїзнання, який проявляється через єдність з протилежним йому процесом розчленування, розмежування, диференціації». На думку Н. Костюка, «інтеграція...

Інтегрований курс «Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ»

(«Громадянська та історична», «Соціальна та здоров'язбережувальна», «Природнича» освітні галузі) 1 клас   Пояснювальна записка 21   Зазначені освітні галузі можуть реалізовуватись окремими предметами або в інтегрованому курсі за різними видами інтеграції (тематична, процесуальна, міжгалузева; в межах однієї галузі; на інтегрованих уроках, під час тематичних днів, в процесі проектної діяльності) за активного використання міжпредметних зв’язків, організації різних форм взаємодії учнів. Для розв'язанняучнямипрактичнихзавдань у життєвихситуаціяхзалучаютьсянавчальнірезультати з іншихосвітніхгалузей. Метою навчальноїпро грами «Я досліджуюсвіт» є ознайомлення молодшихшколярів з інтелектуальнимипорушеннями з навколишнімсвітом у процесізасвоєннярізнихвидівсоціальногодосвіду, щоохоплює систему інтегрованихзнань про природу і суспільство, ціннісніорієнтації в різних сферах життєдіяльності та соціальної практики, способидослідницькоїповедінки, якіхарактеризуютьздатністьучнівр...