Як зробити урок не просто змістовним, а насправдіцікавим для дітей? Цеодне
з ключовихзапитань, яке ставить собікоженвчитель.
Відповідь – перетворити урок на захопливугру!
Для запровадженняігровогонавчаннявже з 1 вереснявсіпершачкиУкраїниотримаютьіндивідуальнінабори
LEGO «Шістьцеглинок». Хтосьізвчителівобов'язково скептично зазначить, що 6
цеглинок – надзвичайно мало, але насправді все залежитьвідкреативності
педагога!
Днями у Харкові на (не)конференціюEdCamp для
обмінудосвідомзібралисянайбільшпрогресивні та творчівчителі з усієїУкраїни.
Редакціянашого проекту такожвідвідалацейзахід. Однією з ключових в
обговореннібула тема НУШ. Звісно, мовайшла і про освітній тренд
«Шістьцеглинок», набориякихбулизапропонованіучасникам (не)конференції як
роздатковийматеріал. Ділимося прикладами використанняцихінструментів на уроках.
Усіприкладивзяті з офіційного методичного посібникавід LEGO
Foundation «Гра по-новому, навчанняпо-іншому», розміщеного на сайті МОН та «SixBricks».
1. «Візерунки»
Дітивчаться:
·
помічати і складативізерунки;
·
експериментувати;
·
генерувативласніідеї;
·
працюватисамостійно та вкоманді.
Основнізавдання:
Дітикопіюютьвізерунок, створенийвчителем, і намагаютьсяйогопродовжити
(дорослийпочинаєстворювативізерунок, а дітизавершуютьйого).
Цезавданнявиконується 3-4 рази з різнимиваріантамивізерунків.
Необхідно з кожним разом додаватиувізерунок пропуски, звертаючи на
цеувагудітей.
Запитання до дітей:
·
Щотакевізерунок?
·
Де зустрічаютьсявізерунки у повсякденні?
·
Як можнаописатицейвізерунок?
2. «Запам'ятайки»
Дітивчаться:
·
утримуватиінформацію у пам'яті;
·
знаходитиасоціації;
·
описувативласнідії.
Основнізавдання:
Дорослийбере 2 будь-якіцеглинки, з'єднуєїх, накриваючиштири.
Підіймаєцеглинки, щобусідіти могли побачити, тримаєпротягом 5 секунд і ховає.
Дітикопіюютьпослідовністькольорів та спосібз'єднанняцеглинок.
Запитання до дітей:
·
Порівняйте свою фігурку з моєю. Вониоднакові?
·
Чим вони відрізняються?
·
Якщофігуркивідрізняються, щопотрібнозробити, щоб вони стали однаковими?
Вправуможнаускладнити, змінившикількістьцеглинок та способиїхз'єднання.
3. «Зміюка-закарлюка»
Дітивчаться:
·
творчопідходити до вирішеннязавдання;
·
працювативкоманді;
·
вигадувати та розповідатиісторії.
Основнізавдання:
У парах дітизмішуютьсвоїцеглинки та будуютьзмію.
Запитання до дітей:
·
Яким чином можнапередатирух, манеру поведінки, способимаскуваннязмії?
·
Що можете розповісти про вашу змію?
·
Презентуйте свою Зміюку-Закарлюку.
·
Якізапитанняможнапоставититоваришам, щоббільшедізнатись про їхніхзмій.
4. «Спина до спини»
Дітивчаться:
·
описуватисвої та чужідії, пояснюватиїхнаслідки;
·
ставити себе на місцеінших.
Основнізавдання:
Дітисидятьабо стоять спина до спини, тримаютьу руках 3 однаковіцеглинки.
Одна дитинабудуєпевну фігуру, а потімпояснюєсвоємусусіду, якийсидить за
спиною, як йомузбудуватитаку ж.
Післяпояснень, дитинабудує свою фігурку, не ставлячипитань і не дивлячись
на фігурутовариша з пари, якийщойнопояснював, як саме треба їїскласти.
Діти в паріпорівнюютьсвоїфігурки й обговорюють, як йшлобудівництво, а
потімміняються ролями та виконуютьті ж самізавдання.
Запитання до дітей:
·
Як випояснювалитоваришеві, що й як необхіднобудувати?
·
Яківказівкибулизрозумілими такорисними?
·
Які виникалискладнощі?
5. «Кубик-звисайлик»
Дітивчаться:
·
упевненобратися за новізавдання;
·
бути уважними, зосереджуватись на завданні, яке виконується в конкретний
момент;
·
експериментувати та робитивисновки.
Основнізавдання:
Кожнадитинакладе по цеглинціблизько до краю столу, а іншіприєднує так, щоб
вони звисали з поверхні. Основна мета цієївправи – перевірити,
скількицеглинокможезвисати з краю столу.
Запитання до дітей:
·
Скількицеглинокви можете приєднати до тієї, щолежить на столі? Пам'ятайте,
що вам потрібноурівноважуватитіцеглинки, яківисять у повітрі.
·
Яке рішення, на вашу думку, спрацюєнайкраще?
6. «Підступнарівновага»
Дітивчаться:
·
маніпулюватидрібними речами;
·
наполегливопрацювати, долатитруднощі;
·
розвивативласну тактику виконаннязавдання.
Основнізавдання:
Дітивідділяютьцеглинки одна відодної у довільному порядку і кладутьїх перед
собою.ю. Потім, складаючивузьким боком до вузького, будують вежу. Після того,
як вежу побудовано, можназапропонуватизробитицеще раз, змінивши при цьому
«будівельника».
Запитання до дітей:
·
Як вам вдалосяпобудувати вежу? Дайте дітямможливість по черзірозповісти, як
вонибудували вежу.
·
Якби вам зновузапропонувализбудувати вежу, якими б буливашідії?
Ідеїуроків з використанням LEGO
зБібліотеки «На Урок»
Про матеріал: У матеріалі наведено 25 універсальнихігор з набором LEGO «6 цеглинок»
для 1-го класу НУШ, кожна з якихміститьчіткіпокроковізавдання, запитання для
дітей, ілюстрації. При цьомузазначено час виконаннязавдань кожного типу.
Комментарии
Отправить комментарий