К основному контенту

Інтегрований курс «Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ»



(«Громадянська та історична», «Соціальна та здоров'язбережувальна», «Природнича» освітні галузі) 1 клас
 Пояснювальна записка 21
 Зазначені освітні галузі можуть реалізовуватись окремими предметами або в інтегрованому курсі за різними видами інтеграції (тематична, процесуальна, міжгалузева; в межах однієї галузі; на інтегрованих уроках, під час тематичних днів, в процесі проектної діяльності) за активного використання міжпредметних зв’язків, організації різних форм взаємодії учнів. Для розв'язанняучнямипрактичнихзавдань у життєвихситуаціяхзалучаютьсянавчальнірезультати з іншихосвітніхгалузей. Метою навчальноїпрограми «Я досліджуюсвіт» є ознайомлення
молодшихшколярів з інтелектуальнимипорушеннями з навколишнімсвітом у процесізасвоєннярізнихвидівсоціальногодосвіду, щоохоплює систему інтегрованихзнань про природу і суспільство, ціннісніорієнтації в різних сферах життєдіяльності та соціальної практики, способидослідницькоїповедінки, якіхарактеризуютьздатністьучніврозв'язуватипрактичнізадачі. Досягненняпоставленої мети передбачаєдосягнення таких завдань: ˗ формуваннядоступнихспособівпізнання себе, предметів і явищприродничого і суспільногожиття (спостереження, обстеження, дослід, практична робота, вимірювання, систематизація, класифікація, встановленнялогічної та часовоїпослідовностіподій, оцінкапобаченого (почутого), встановленнязв'язків і залежностей в природі і суспільстві, станом довкілля і діяльністюлюдини, впливуповедінки на здоров'я та безпеку, аналізнаслідківризикованоїповедінки, залежності результату віддокладенихзусиль); ˗ формування на доступному рівніцілісноїприродничо-науковоїкартинисвіту, яка відображаєзакони і закономірностіприроди та місце в нійлюдини; ˗ формуванняпрактичнихумінь і навичокповедінки у природі і соціальномусередовищі; ˗ виховуванняактивноїпозиціїщодогромадянської і соціально-культурноїналежності себе і своєїродини до України, інтересу до пізнанняісторіїсвого краю і країни; пошани до символівдержави, ініціативноїповедінки у громадськихакціях, у відзначенніпам'ятних дат і подій; ˗ розвитокціннісногоставлення до життяінших людей, усвідомленняправовоївідповідальності у ситуаціяхзастосування норм і правил життя в суспільстві, іншісоціальнінавичкищодовзаємодії і співпраці в різних видах діяльності; ˗ дотримання правил природоохоронноїповедінки, ощадливоговикористанняприроднихресурсів; ˗ розвитокрозумовихздібностейучнів,
їх емоційно-вольової сфери, пізнавальної активності та самостійності, здатності до творчості, самовираження і спілкування. Вирішення завдань курсу забезпечується відповідними змістовими лініями побудови навчального матеріалу, як освітнього, так і корекційно-розвивального характеру. Так, освітня мета реалізується за допомогою наступних змістових ліній: ˗ Людина (пізнання себе, своїх можливостей; здорова і безпечна поведінка); ˗ Людина в суспільстві (стандарти поведінки в сім'ї, в суспільстві; моральні норми; навички співжиття і співпраці; громадянські права та обов'язки як члена 22 суспільства. Пізнання свого краю, історії, символів держави. Внесок українців у світові досягнення); Людина і природа (цілісність природи, взаємозв'язок об'єктів і явищ,
відповідальна діяльність людини у природі, залежність між діяльністю людини і станом довкілля). Змістовалініяпрограми «Людина» спрямована на формування у школярів з порушеннямиінтелектуальногорозвиткувміньорієнтуватись у своємутілі та світі людей (а саме: у найближчомуоточенні людей, їхстаті і віку), уявлень про статево-рольові і культурністандартиповедінки у родині, поваги до батьків та однолітків та здорового способу життя. Тематичнареалізаціяцієїлініїспрямовується на розвиток у дітейуміньорієнтуватись у біологічнихознакахлюдини (будовітіла, органах чуття, статі і віку), формуванняпрагнення до самостійності, навичоксамообслуговування та бажаннябрати участь у суспільномужитті, виконуючикорисніпосильнідії; на засвоєннязнань, якірозкривають правила поведінки та взаємодії людей (усім’ї, колективі, суспільстві); на формуваннявміньучнівспілкуватися в суміснійнавчальнопізнавальній, ігровій і побутовійдіяльності з дорослим та іншимидітьми; Змістовалінія «Людина і суспільство» спрямована на формування у школярівелементарнихуявлень про об’єктинайближчогооточення: школа, магазин, парк, храм, лікарня, тощо, а такожзнання про рідний край, місто, село, в якомуживеш, про символиУкраїни, ознайомлення з національнимитрадиціями, звичаями. Змістовалінія «Людина і природа» спрямована на формування у школярівуявлень про об’єкти та явищаприроди, прищепленнянавичоккультурноїповедінкисередприроди та здорового способу життя. Робота з даногонапрямупередбачаєформування в дітейвмінняорієнтуватися у різноманітності
Пізнавальний розвиток: спостерігати та розуміти сезонні зміни у житті рослин, тварин та господарчій діяльності людини; здійснювати групування предметів і явищ живої і неживої природи за суттєвими ознаками; здійснювати аналіз, планування, організацію, власне виконання та самоконтроль діяльності під час проведення практичних робіт у класі, у живому куточку, присадибній ділянці; усвідомлювати неповторність і самоцінність кожної людини; спостерігати традиції і звичаї українського народу; дотримуватись правил поведінки у родині, колективі, суспільстві. ˗ Особистіснийрозвиток: позитивно і бережливо ставитись до самого себе, до людей, до природи, до Батьківщини; опановуватинавичкиповедінки у соціальномусередовищі і природі. Типованавчальнапрограмадаєзмогувчителевісамостійнообирати й формуватиінтегрований та автономнийспосібподаннязмістуізосвітніхгалузей, добиратидидактичнийінструментарій, орієнтуючись на індивідуальніпізнавальнізапити і можливостіучнів (рівеньнавченості, актуальністани потреб, мотивів, цілей, сенсорного та емоційно-вольовогорозвитку).Особливогозначення у дидактико-методичнійорганізаціїнавчаннянадаєтьсяйогозв'язку з життям, з практикою застосуванняздобутихуявлень, знань, навичокповедінки в життєвихситуаціях. Обмеженістьвідповідногодосвідуучнівпотребуєпостійногозалучення й аналізуїхніхвражень, чуттєвої опори на результатидослідженняоб'єктів і явищнавколишньогосвіту. Педагогічнастратегія, яка опиралась на наслідувальнімеханізми у розвиткупізнавальнихпроцесівмолодшихшколярів, і передбачалапріоритетневикористаннязразків, алгоритмів, поетапного контролю й корекції, збагачуєтьсяполісенсорнимпідходом, щозумовлюєдослідницькуповедінкуучнів, сприйняття ними властивостей і якостейпредметів і явищ природного і
соціальногооточення, спрямовуються у сферу пошуковоїдіяльності. На основіТиповоїпрограмивчительможестворюватирізніваріантиінтегрованоїпрограми за таким алгоритмом: ˗ визначенняцілейнавчання ˗ створеннякартки понять з іншихпредметів (асоціативноїпавутинки, курсів, галузей, якідопоможутьдосягтицілей) ˗ структуруванняпрограми за темами ˗ вибірдіяльностіучнів, яка забезпечитьінтегрованенавчання ˗ розробленняпоказниківдосягненняочікуванихрезультатівМожливізасобиінтеграції в процесіреалізаціїпрограми «Я досліджуюсвіт» передбачаютьвключенняучнівв практику виконаннярізноманітнихзавданьдослідницького характеру, як от: ˗ дослідження-розпізнавання (Щоце? Якевоно? Обстеження за допомогоюорганівчуття, опис, порівняння з іншими предметами, явищами; спільне – відмінне, до якогоцілоговононалежить) ˗ дослідження-спостереження (Як вонодіє? Що з ним відбувається? Для чогопризначене?) ˗ дослідження-пошук (запитування, передбачення, встановленнячасової і логічноїпослідовностіявищ, подій; встановлення

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

ІНТЕГРАЦІЯ ТА ІНТЕГРОВАНЕ НАВЧАННЯ

  У Великому тлумачному словнику сучасної української мови подано універсальне тлумачення поняття інтеграція – «доцільне об’єднання та координація дій різних частин цілісної системи". За системного підходу   інтеграція визначається як процес взаємодії двох або більше систем з метою створення нової, яка набуває нових властивостей завдяки зміні властивостей та зв’язків її елементів . Американський педагог Дж.Гіббоне висловлював думку, що інтегрувати – це поєднувати частини систем таким чином, щоб результат об’єднання в сумі перевершував їх значення до взаємодії. Деякі вчені, зокрема Антонов Н.С., розглядають поняття «інтеграція» у загальнонауковому аспекті, визначаючи його природне протиставлення поняттю «диференціація» та наголошуючи на високому рівні системності: «це процес взаємопроникнення, ущільнення, уніфікаціїзнання, який проявляється через єдність з протилежним йому процесом розчленування, розмежування, диференціації». На думку Н. Костюка, «інтеграція...

Румунсько – український, українсько-румунський словник термінології для учнів початкових класів загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням мовами національних меншин

№2

Раз, два – всі пірнають. Три, чотири – виринають. П′ять, шість – на воді Кріпнуть крильця молоді. Сім, вісім – що є сили Всі до берега приплили. Дев′ять, десять – розгорнулись. Обсушились, потягнулись І розбіглись, хто куди.