К основному контенту

Про затвердженняМетодичних рекомендаційщодоорганізаціїосвітнього простору Новоїукраїнськоїшколи


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
№ 283 від 23 березня 2018 року

Про затвердженняМетодичних
рекомендаційщодоорганізаціїосвітнього
простору Новоїукраїнськоїшколи

Відповідно до пункту 8 Положення про Міністерствоосвіти і науки України, затвердженогопостановоюКабінетуМіністрівУкраїнивід 16 жовтня 2014 р. № 630, та з метою організаціїсучасногоосвітнього простору Новоїукраїнськоїшколи НАКАЗУЮ:
1. ЗатвердитиМетодичнірекомендаціїщодоорганізаціїосвітнього простору Новоїукраїнськоїшколи, щододаються.
2. Департаменту загальноїсередньої та дошкільноїосвіти (Кононенко Ю. Г.) довести Методичнірекомендації до відомаобласних, Київськоїміськоїдержавнихадміністрацій.
3. Контроль за виконаннямцього наказу покласти на Заступника міністраХобзея П. К.
Міністр                Л. М. Гриневич
Додаток
до наказу МОН
від 23.03.2018 року № 283

Методичнірекомендаціїщодоорганізації
освітнього простору Новоїукраїнськоїшколи

ОсобливістюНовоїукраїнськоїшколи є,поміжіншого, організація такого освітньогосередовища, щосприятимевільномурозвиткутворчоїособистостідитини. З Цією метою змінюютьсяпросторово-предметнеоточення, програми та засобинавчання. У Новійукраїнськійшколізростаєчасткапроектної, командної, груповоїдіяльності у педагогічномупроцесі. Відповідноурізноманітнюютьсяваріантиорганізаціїнавчального простору в класі. Крімкласичнихваріантів, використовуютьсяновітні, наприклад, мобільніробочімісця, які легко трансформувати для груповоїроботи. Планування і дизайн освітнього простору школиспрямовуються на розвитокдитини та мотиваціїїї до навчання. ОсвітнійпростірНовоїукраїнськоїшколи не обмежуєтьсяпитаннямиергономіки. Організаціяосвітнього простору навчальногокабінетупотребує широкого використаннянових ІТ-технологій, новихмультимедійнихзасобівнавчання, оновленнянавчальногообладнання, щоздійснюєтьсячерезтакіосередки:
§  осередокнавчально-пізнавальноїдіяльності з відповіднимимеблями;
§  зміннітематичніосередки, в якихрозміщуютьсядошки/фліп-чарти/стендитощо;
§  осередок для гри, оснащений настільнимиіграми, інвентарем для рухливихігор;
§  осередокхудожньо-творчоїдіяльності з поличками для зберіганняприладдя та стендом для змінноївиставкидитячихробіт;
§  куточокживоїприроди;
§  осередоквідпочинку з килимом для сидіння та гри, стільцями, кріслами-пуфами, подушками з м'якимпокриттям;
§  дитячакласнабібліотечка;
§  осередоквчителя, оснащений столом, стільцем, комп'ютером, полицями/ящиками, шафами для зберігання дидактичного матеріалутощо.
ВраховуючитакіособливостіосвітньогосередовищаНовоїукраїнськоїшколи, рекомендуємовикористовуватиобладнаннязагальногопризначення (шкільнімеблі), щовиготовленевідповідно до чинних в Україністандартів та відповідає таким вимогам:
Вимога
Рекомендація
ергономічність
§  наявність у кожному класікомплектівмеблів для учнів (парта/стіл + стілець) не меншедвохростовихгруп (жовте, червоне, зеленемарковання)
§  наявністьпідставок для приладдя на стільниці;
§  заокруглені кути стільниць, спинок та сидінь
безпечність
§  зроблено з матеріалів, щодозволенічиннимсанітарнимзаконодавством для використання у закладах освіти;
§  вирібвідповідаєсанітарно-гігієнічнимвимогам;
§  відсутністьгострихкутів, сторонніхзапахів;
§  матоваповерхнястільниці;
§  стійкістьконструкції;
§  наявністьпристроїв для запобіганняпошкодженню та забрудненнюпідлоги
форма та розміри
§  стільниця у формітрапеції, трикутникаабоіншій, щозабезпечитьшвидкутрансформацію для груповоїроботи;
§  столи і партимають бути одномісними;
§  стільниця повинна мативиріз з боку, ближнього до учня;
§  відповідністьрозміруростовійгрупі;
§  можливість компактно штабелюватимеблі
міцність
§  гарантійнийтермін не менше 24 місяців;
§  вандалостійкість;
§  стійкість до миючих та дезінфекційнихзасобів, дозволених для використання
вага
§  не більше 4 кг для стільця та 10 кг – для стола абопарти
колір
§  неяскравісвітлітеплівідтінкижовтого, зеленого, голубого, бежевого кольорів
естетичність
§  привабливийвигляд
§  сучасний дизайн;
§  відповідність стилю загальногооблаштуванняприміщення

Освітнійпростірорганізовується таким чином, щоб учитель мігспостерігати за діяльністюдітей в усіхосередках, дітималиможливістьбезпечнопереміщуватися і матимісце для зберіганняособистих речей.

Директор департаменту загальної
середньої та дошкільноїосвіти                              Ю. Г. Кононенко

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

ІНТЕГРАЦІЯ ТА ІНТЕГРОВАНЕ НАВЧАННЯ

  У Великому тлумачному словнику сучасної української мови подано універсальне тлумачення поняття інтеграція – «доцільне об’єднання та координація дій різних частин цілісної системи". За системного підходу   інтеграція визначається як процес взаємодії двох або більше систем з метою створення нової, яка набуває нових властивостей завдяки зміні властивостей та зв’язків її елементів . Американський педагог Дж.Гіббоне висловлював думку, що інтегрувати – це поєднувати частини систем таким чином, щоб результат об’єднання в сумі перевершував їх значення до взаємодії. Деякі вчені, зокрема Антонов Н.С., розглядають поняття «інтеграція» у загальнонауковому аспекті, визначаючи його природне протиставлення поняттю «диференціація» та наголошуючи на високому рівні системності: «це процес взаємопроникнення, ущільнення, уніфікаціїзнання, який проявляється через єдність з протилежним йому процесом розчленування, розмежування, диференціації». На думку Н. Костюка, «інтеграція...

Інтегрований курс «Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ»

(«Громадянська та історична», «Соціальна та здоров'язбережувальна», «Природнича» освітні галузі) 1 клас   Пояснювальна записка 21   Зазначені освітні галузі можуть реалізовуватись окремими предметами або в інтегрованому курсі за різними видами інтеграції (тематична, процесуальна, міжгалузева; в межах однієї галузі; на інтегрованих уроках, під час тематичних днів, в процесі проектної діяльності) за активного використання міжпредметних зв’язків, організації різних форм взаємодії учнів. Для розв'язанняучнямипрактичнихзавдань у життєвихситуаціяхзалучаютьсянавчальнірезультати з іншихосвітніхгалузей. Метою навчальноїпро грами «Я досліджуюсвіт» є ознайомлення молодшихшколярів з інтелектуальнимипорушеннями з навколишнімсвітом у процесізасвоєннярізнихвидівсоціальногодосвіду, щоохоплює систему інтегрованихзнань про природу і суспільство, ціннісніорієнтації в різних сферах життєдіяльності та соціальної практики, способидослідницькоїповедінки, якіхарактеризуютьздатністьучнівр...