МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
№ 283 від 23 березня 2018 року
Про
затвердженняМетодичних
рекомендаційщодоорганізаціїосвітнього
простору Новоїукраїнськоїшколи
рекомендаційщодоорганізаціїосвітнього
простору Новоїукраїнськоїшколи
Відповідно до пункту 8 Положення
про Міністерствоосвіти і науки України, затвердженогопостановоюКабінетуМіністрівУкраїнивід
16 жовтня 2014 р. № 630, та з метою
організаціїсучасногоосвітнього простору Новоїукраїнськоїшколи НАКАЗУЮ:
1.
ЗатвердитиМетодичнірекомендаціїщодоорганізаціїосвітнього простору
Новоїукраїнськоїшколи, щододаються.
2.
Департаменту загальноїсередньої та дошкільноїосвіти (Кононенко Ю. Г.) довести
Методичнірекомендації до відомаобласних,
Київськоїміськоїдержавнихадміністрацій.
3. Контроль
за виконаннямцього наказу покласти на Заступника міністраХобзея П. К.
Міністр
Л. М. Гриневич
Додаток
до наказу МОН
від 23.03.2018 року № 283
до наказу МОН
від 23.03.2018 року № 283
Методичнірекомендаціїщодоорганізації
освітнього простору Новоїукраїнськоїшколи
освітнього простору Новоїукраїнськоїшколи
ОсобливістюНовоїукраїнськоїшколи є,поміжіншого,
організація такого освітньогосередовища,
щосприятимевільномурозвиткутворчоїособистостідитини. З Цією метою
змінюютьсяпросторово-предметнеоточення, програми та засобинавчання. У
Новійукраїнськійшколізростаєчасткапроектної, командної, груповоїдіяльності у
педагогічномупроцесі. Відповідноурізноманітнюютьсяваріантиорганізаціїнавчального
простору в класі. Крімкласичнихваріантів, використовуютьсяновітні, наприклад,
мобільніробочімісця, які легко трансформувати для груповоїроботи. Планування і
дизайн освітнього простору школиспрямовуються на розвитокдитини та мотиваціїїї
до навчання. ОсвітнійпростірНовоїукраїнськоїшколи не
обмежуєтьсяпитаннямиергономіки. Організаціяосвітнього простору
навчальногокабінетупотребує широкого використаннянових ІТ-технологій, новихмультимедійнихзасобівнавчання,
оновленнянавчальногообладнання, щоздійснюєтьсячерезтакіосередки:
§
осередокнавчально-пізнавальноїдіяльності
з відповіднимимеблями;
§
зміннітематичніосередки,
в якихрозміщуютьсядошки/фліп-чарти/стендитощо;
§
осередок для
гри, оснащений настільнимиіграми, інвентарем для рухливихігор;
§
осередокхудожньо-творчоїдіяльності
з поличками для зберіганняприладдя та стендом для змінноївиставкидитячихробіт;
§
куточокживоїприроди;
§
осередоквідпочинку
з килимом для сидіння та гри, стільцями, кріслами-пуфами, подушками з
м'якимпокриттям;
§
дитячакласнабібліотечка;
§
осередоквчителя,
оснащений столом, стільцем, комп'ютером, полицями/ящиками, шафами для
зберігання дидактичного матеріалутощо.
ВраховуючитакіособливостіосвітньогосередовищаНовоїукраїнськоїшколи,
рекомендуємовикористовуватиобладнаннязагальногопризначення (шкільнімеблі),
щовиготовленевідповідно до чинних в Україністандартів та відповідає таким
вимогам:
Вимога
|
Рекомендація
|
ергономічність
|
§ наявність у кожному
класікомплектівмеблів для учнів (парта/стіл + стілець) не
меншедвохростовихгруп (жовте, червоне, зеленемарковання)
§ наявністьпідставок для приладдя на
стільниці;
§ заокруглені кути стільниць, спинок
та сидінь
|
безпечність
|
§ зроблено з матеріалів,
щодозволенічиннимсанітарнимзаконодавством для використання у закладах освіти;
§ вирібвідповідаєсанітарно-гігієнічнимвимогам;
§ відсутністьгострихкутів,
сторонніхзапахів;
§ матоваповерхнястільниці;
§ стійкістьконструкції;
§ наявністьпристроїв для
запобіганняпошкодженню та забрудненнюпідлоги
|
форма та
розміри
|
§ стільниця у формітрапеції,
трикутникаабоіншій, щозабезпечитьшвидкутрансформацію для груповоїроботи;
§ столи і партимають бути
одномісними;
§ стільниця повинна мативиріз з
боку, ближнього до учня;
§ відповідністьрозміруростовійгрупі;
§ можливість компактно штабелюватимеблі
|
міцність
|
§ гарантійнийтермін не менше 24
місяців;
§ вандалостійкість;
§ стійкість до миючих та
дезінфекційнихзасобів, дозволених для використання
|
вага
|
§ не більше 4 кг для стільця та 10
кг – для стола абопарти
|
колір
|
§ неяскравісвітлітеплівідтінкижовтого,
зеленого, голубого, бежевого кольорів
|
естетичність
|
§ привабливийвигляд
§ сучасний дизайн;
§ відповідність стилю
загальногооблаштуванняприміщення
|
Освітнійпростірорганізовується таким чином, щоб учитель мігспостерігати за діяльністюдітей в усіхосередках, дітималиможливістьбезпечнопереміщуватися і матимісце для зберіганняособистих речей.
Директор
департаменту загальної
середньої та дошкільноїосвіти Ю. Г. Кононенко
середньої та дошкільноїосвіти Ю. Г. Кононенко
Комментарии
Отправить комментарий